For your convenience we selected regions (subjects of RF) where located cities with population over 500 thousand residents. Map of demand is based on the statistics of these regions. Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages displays expenditures per capita on purchased cooked smoked and half-smoked sausages in rubles, $, € and market volume in rub/$/€/ in Q1 2012.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Russia
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Central FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Northwest FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Volga FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Southern FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in North Caucasus FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Urals FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Siberian FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Far East FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
About the company
Company Express-Obzor –since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 7 years of activity the company:
MAP OF DEMAND ON COOKED SMOKED AND HALF-SMOKED SAUSAGES RUSSIA, Q1 2012
Map of demand in Russia
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Central FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Northwest FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Volga FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Southern FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in North Caucasus FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Urals FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Siberian FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Map of demand in Far East FD (regions where located cities with population over 500 thousand residents)
Consumer expenditures, $/€/RUB per capita
Market Volume, $/€/RUB.
Поддержку развитию рынка доставки оказала растущая потребительская уверенность, чему способствует увеличение доходов россиян. Динамичное развитие рынка обеспечивают и изменения, наблюдаемые в потребительском поведении. Питание готовой едой становится частью повседневной жизни россиян. На фоне высокой занятости и ускоряющихся темпов жизни в мегаполисах россияне чаще отказываются от самостоятельной готовки, отдавая предпочтение готовой еде в службах доставки и кулинарии из магазинов.
― Каким был 2023 год для вашей компании? Удалось ли достичь намеченных финансовых показателей и реализовать планы по развитию?
Маркетплейсы остаются главной движущей силой интернет-торговли в России. Объем трат на этих платформах увеличился на 50% по сравнению с 2022 годом, что подчеркивает растущий интерес потребителей к онлайн-покупкам.
Ведущие площадки, такие как «МЕГА МАРКЕТ», «Wildberries» и «Ozon», стали лидерами по приросту количества транзакций (в 1,6–4,3 раза). Особенно впечатляющие результаты показал «МЕГА МАРКЕТ», где число транзакций выросло более чем в 4 раза.
Рост популярности этих платформ сопровождается увеличением количества селлеров. На «Ozon» за 11 месяцев 2023 года их число увеличилось на 67%, на «Яндекс.Маркете» – на 73%, на «МЕГА МАРКЕТ» - на 95%. Однако не все платформы показали положительную динамику: на «AliExpress» и «KazanExpress» наблюдалось сокращение числа продавцов на 27% и 7% соответственно.
Покупатели все чаще выбирают маркетплейсы за удобство, широкий ассортимент и скорость доставки. Основные категории покупок включают одежду, обувь, косметику и технику. В то же время средний чек на маркетплейсах незначительно снизился до 1 789 рублей в 2023 году.
Подробная информация о динамике и перспективах развития рынка представлена в исследовании «AnalyticResearchGroup «Интернет-торговля в России: маркетплейсы. Февраль, 2024».