Map of demand displays expenses per capita on purchased chocolate candies in rubles, $, € and market volume in amount of rub/$/€ in 2011. Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand in Russia
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Central FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Northwest FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Volga FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Southern FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in North Caucasus FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Urals FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Siberian FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Far East FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
About the company
Company Express-Obzor –since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 7 years of activity the company:
has attended to more then 800 clients
MAPS OF DEMAND ON CHOCOLATE CANDIES RUSSIA, 2011
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $/€ per man
3
Market Volume, $/€.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $/€ per man
6
Market Volume, $/€.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $/€ per man
9
Market Volume, $/€.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $/€ per man
12
Market Volume, $/€.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $/€ per man
15
Market Volume, $/€.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $/€ per man
18
Market Volume, $/€.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $/€ per man
21
Market Volume, $/€.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $/€ per man
24
Market Volume, $/€.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $/€ per man
27
Market Volume, $/€.
28
Почему так происходит? Начнем с того, что особенно востребован этот формат стал в период пандемии 2020 года, когда многие компании отпускали людей "на удаленку". Сейчас же темпы роста рынка несколько снизились, что вывано возвращением части бизнеса в офисы, а также и отъездом за рубеж россиян в 2022 году. Однако интерес к складам такого формата проявили интернет-магазины, более того, они не только хранят там товар, но и могут арендовать небольшой офис. Таким образом видно, что рынок меняется в зависимости от спроса.
Тенденция использования листового металлопроката демонстрирует в основном положительный рост: среднее ежегодное увеличение с учетом уменьшения использования в 2020 году составляет 16.8%.
Заинтересованность свадебной тематикой имеет ярко выраженный сезонный тренд, как и свадебный рынок в целом. Активнее всего россияне ищут товары и услуги, касающиеся свадебной тематики, весной и летом. Осенью наблюдается спад, а для зимних месяцев характерны минимальные значения. Например, в 2022 году пик популярности запроса «свадебный салон» в Яндексе приходился на май: тогда пользователи сделали более 200 тысяч запросов, содержащих данные ключевые слова. Годом ранее в мае тоже наблюдалась самая высокая активность, но в 2022 году число запросов было больше на 9%. Среди российских регионов больше всего запросов, по данным на апрель 2023 года, делали в Москве и МО, Санкт-Петербурге и ЛО, а также в Краснодарском крае.