Overview
This market research is aimed on the analysis of the Russian consumer electronics and appliances (CEA) retail in Russia and its major players.
The main topics of the report are:
Sources of information
The sources of information for the market research:
Description of the research:
The research consists of 3 main parts.
The first part of the research is focused on the macroeconomic factors which influence the development of the Russian retail and technical consumer goods market. Comparisons of all important indicators with developed and BRIC countries are also represented in the report.
The analysis helps to evaluate the influence of financial crisis on the TCG market and identify the factors determining the market to forecast its development in the mid-term perspective
In the second part of the research we concentrate on several questions, such as:
The third part of the research gives detailed description of major CEA retailers in Russia.
Additional information
The report is supplied with database of Russian consumer electronics and appliances chain stores, which provides such information as:
The database contains additional information about TOP 10 consumer electronics and appliances retailers:
CONTENTS |
2 |
|
Chapter 1. MACROECONOMIC REVIEW |
5 |
|
|
Gross domestic product (GDP) |
6 |
|
Comparison with foreign economies |
7 |
|
Inflation rates |
10 |
|
Nominal personal income and real disposable income |
11 |
|
Unemployment rate |
12 |
|
Retail turnover |
13 |
|
Global retail development index |
14 |
Chapter 2. TECHNICAL CONSUMER GOODS MARKET IN RUSSIA |
15 |
|
|
Technical consumer goods (TCG) market segments |
16 |
|
Technical consumer goods market value |
17 |
|
Comparison of Russian TCG market with foreign countries |
18 |
|
Growth rates of TCG market segments in Russia |
21 |
|
Major domestic appliances (MDA) market in Russia and foreign countries |
22 |
|
Small domestic appliances (SDA) market in Russia and foreign countries |
25 |
|
Russian MDA and SDA markets value forecast |
28 |
Chapter 3. CONSUMER ELECTRONICS AND APPLIANCES RETAIL IN RUSSIA |
29 |
|
|
Types of consumer electronics and appliances (CE&A) chains in Russia |
30 |
|
CEA chains in Russian regions |
31 |
|
Types of CEA stores in Russia |
32 |
|
CEA neighbor stores in Russia |
33 |
|
CEA hypermarkets in Russian regions |
34 |
|
CEA cybermarkets and office sales terminals in Russian regions |
37 |
|
CEA supermarkets in Russian regions |
39 |
Appendix 1. CONSUMER ELECTRONICS AND APPLIANCES RETAILERS: BASIC DATA |
42 |
|
Appendix 2. TOP 10 CONSUMER ELECTRONICS AND APPLIANCES RETAILERS IN RUSSIA |
47 |
— Каким был 2022 год для вашей компании? Удалось ли достичь намеченных финансовых показателей и реализовать планы по развитию?
Количество самозанятых, которое в конце 2022 года составляло около 6,5 млн. чел., уже приближается к значению 10 млн. При этом самозанятые могут работать с клиентами через специальное приложение «Мой налог», разработанное ФНС. Однако осуществлять нужные для работы операции – выставлять чеки клиентам, оплачивать налоги, просматривать информацию по доходам – можно и другим способом, с помощью интернет-банков или мобильных банков, где самозанятые являются клиентами как физические лица, а также с помощью личных кабинетов других похожих сервисов.
Объем выручки компаний, работающих на рынке розничной торговли в сегменте косметики и средств личной гигиены в России, в 2000-х и 2010-х годах уверенно рос. За период с 2005 по 2018 годы совокупный объем продаж отрасли ежегодно увеличивался (в среднем – на 18-19% ежегодно). Лишь в 2019 году продажи сократились (-10,7%). В последующем ситуация начала улучшаться, даже в «коронавирусном» 2020 году спад составил лишь около 6%, а восстановительный рост отрасли по итогам 2021 года (+29,9%) оказался более заметным, чем приросты в последние несколько лет.