Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages displays expenses per capita on purchased cooked smoked and half-smoked sausages in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in Q3 2012.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on cooked smoked and half-smoked sausages in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 7 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON COOKED SMOKED AND HALF-SMOKED SAUSAGES (B2C MARKET) IN RUSSIA, Q3 2012
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
Причинами тому послужили изменения условий льготного ипотечного кредитования в течение 2022 года, а также проведение специальной военной операции на Украине и падение реальных доходов россиян. Вместе с тем, стоит отметить, что снижение показателя в 2022 году соотносится с пиковым значением 2021 года. Если сравнивать текущие показатели с данными 2019 года, будет наблюдаться условно положительная динамика. Таким образом, в связи с изменением условий получения льготной ипотеки, ростом ключевой ставки ЦБ, а также в целом существенным объемом реализованного спроса на ипотечное кредитование рынок после пиковых значений перешел в стадию стабилизации.
Рост затрат зафиксирован в 16 из 23 изученных категориях бытовой техники. В то же время, стоит отметить, что рост затрат россиян на бытовую технику оказался существенно ниже, чем рост цен. По данным Росстата, за 2022 год, рост потребительских цен на бытовые холодильники составил 24,6%, на стиральные машины – 32,2%, электропылесосы – 20,5%, микроволновые печи – 21,7%, бытовые плиты – 14,4%, в среднем бытовая техника подорожала на 22,6%. В 2021 году, когда цены на бытовую технику росли под влиянием логистического кризиса и дефицита чипов, потребительские расходы отреагировали ростом на 16,8% (при росте цен на 12,2%).
В ходе исследования, проведенного NeoAnalytics на тему «Российский рынок гражданского оружия: итоги 2022 г., прогноз до 2026 г.», выяснилось, что по итогам 2022 г. в основном российский рынок гражданского оружия рос за счет двух сегментов: внутреннего производства и импорта.