Map of demand on processed cheeses displays expenses per capita on purchased processed cheeses in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in 2012.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on processed cheeses in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 8 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON PROCESSED CHEESES (B2C MARKET) IN RUSSIA, 2012
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
По данным «Анализа рынка свежих фруктов в России», подготовленного BusinesStat в 2020 г, за 2016-2018 гг розничные продажи свежих фруктов в стране увеличились на 18,5%: с 4,72 млн т до 5,59 млн т. Поскольку цены на фрукты повышались в пределах инфляции, они оставались доступными даже в условиях сокращения реальных доходов в стране. В 2019 г розничные продажи свежих фруктов в России незначительно сократились относительно 2018 г и составили 5,54 млн т. Снижение объема собранного урожая бахчевых культур (арбузов и дынь) привело к их удорожанию в рознице, что отразилось на совокупном объеме розничных продаж.
По данным "Анализа грибов и трюфелей в России", подготовленного BusinesStat в 2021 г, в 2016-2020 гг валовой сбор культивированных грибов и трюфелей в стране вырос в 8,2 раза: с 9,7 до 79,4 тыс т. Росту внутреннего производства грибов способствовала политика импортозамещения. Продуктовое эмбарго на ввоз агропродукции из ряда стран с 2014 г вызвало дефицит грибов и трюфелей на российском рынке. Девальвация рубля привела к росту розничных цен на грибы и трюфели. Рынок стал интересен для крупного капитала, что позволило в 2016-2020 гг реализовать ряд крупных инвестиционных проектов. К 2020 г имеющиеся производственные мощности крупных грибных хозяйств составляли более 100 тыс т грибов в год.
– Как Вы можете охарактеризовать результаты работы компании за 2020 год? Все ли поставленные цели достигнуты? Какие факторы препятствовали развитию бизнеса, а какие, напротив, сыграли положительную роль?