Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) displays expenses per capita on purchased canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in 2011.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on canned of natural and pickled vegetables (except canned baby food) in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 8 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON CANNED OF NATURAL AND PICKLED VEGETABLES (EXCEPT CANNED BABY FOOD) (B2C MARKET) IN RUSSIA, 2011
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
Причинами тому послужили изменения условий льготного ипотечного кредитования в течение 2022 года, а также проведение специальной военной операции на Украине и падение реальных доходов россиян. Вместе с тем, стоит отметить, что снижение показателя в 2022 году соотносится с пиковым значением 2021 года. Если сравнивать текущие показатели с данными 2019 года, будет наблюдаться условно положительная динамика. Таким образом, в связи с изменением условий получения льготной ипотеки, ростом ключевой ставки ЦБ, а также в целом существенным объемом реализованного спроса на ипотечное кредитование рынок после пиковых значений перешел в стадию стабилизации.
Рост затрат зафиксирован в 16 из 23 изученных категориях бытовой техники. В то же время, стоит отметить, что рост затрат россиян на бытовую технику оказался существенно ниже, чем рост цен. По данным Росстата, за 2022 год, рост потребительских цен на бытовые холодильники составил 24,6%, на стиральные машины – 32,2%, электропылесосы – 20,5%, микроволновые печи – 21,7%, бытовые плиты – 14,4%, в среднем бытовая техника подорожала на 22,6%. В 2021 году, когда цены на бытовую технику росли под влиянием логистического кризиса и дефицита чипов, потребительские расходы отреагировали ростом на 16,8% (при росте цен на 12,2%).
В ходе исследования, проведенного NeoAnalytics на тему «Российский рынок гражданского оружия: итоги 2022 г., прогноз до 2026 г.», выяснилось, что по итогам 2022 г. в основном российский рынок гражданского оружия рос за счет двух сегментов: внутреннего производства и импорта.