Map of demand displays expenses per capita on purchased kids clothing in rubles, $, € and market volume in amount of rub/$/€ in 2011.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand in Russia
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Central FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Northwest FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Volga FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Southern FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in North Caucasus FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Urals FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Siberian FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
Map of demand in Far East FD
Consumer expenses, $/€ per man
Market Volume, $/€.
About the company
Company Express-Obzor –since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 7 years of activity the company:
has attended to more then 800 clients
MAPS OF DEMAND ON KIDS CLOTHING (AGE 0-3) RUSSIA, 2011
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $/€ per man
3
Market Volume, $/€.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $/€ per man
6
Market Volume, $/€.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $/€ per man
9
Market Volume, $/€.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $/€ per man
12
Market Volume, $/€.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $/€ per man
15
Market Volume, $/€.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $/€ per man
18
Market Volume, $/€.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $/€ per man
21
Market Volume, $/€.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $/€ per man
24
Market Volume, $/€.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $/€ per man
27
Market Volume, $/€.
28
Более того, за 11 месяцев 2022 года отрасль демонстрирует еще более впечатляющие результаты: ввод в действие жилых домов вырос на 14,9% по отношению к аналогичному периоду предыдущего года.
Популярность большинства причин таких покупок в 2022 году снизилась, а одним из двух стимулов, показавшим рост за последний год, стали более низкие, чем в офлайн-рознице, цены. Так, в 2022 году 36% онлайн-покупателей ответили, что заказывают продукты онлайн по причине экономии, это на 4,3 процентных пункта больше, чем годом ранее. Причины усиления финансового стимула очевидны – в первую очередь это рост инфляции и снижение доходов населения. Игроки рынка также отмечают, что за последний год роль стоимости товаров для клиентов выросла. «Сейчас мы видим усиливающийся тренд на рациональное потребление, обусловленный влиянием инфляции и давлением на доходы покупателей. Он продолжится и в следующем году. При этом мы не фиксируем снижение среднего чека, скорее клиенты ищут выгодные на рынке предложения, сравнивают и пробуют новинки для того, чтобы получить для себя наилучший эффект», – рассказал директор по продажам и маркетингу в электронной коммерции розничной сети «Магнит» Евгений Николаев в интервью для «РБК Исследований рынков».