Map of demand on live and chilled seafood displays expenses per capita on purchased live and chilled seafood in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in 2012.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on live and chilled seafood in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on live and chilled seafood in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 8 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON LIVE AND CHILLED SEAFOOD (B2C MARKET), RUSSIA, 2012
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
Результаты исследования показали, что самым популярным видом кофе среди россиян является капучино, на него пришлось почти 40% чашек, приобретенных в кафе и ресторанах России в I квартале 2022 года. Востребованность капучино оставалась стабильной как в разрезе недель квартала, так и в разрезе дней недели.
Квартира является наиболее популярным и часто покупаемым видом жилья среди россиян. За последние 5 лет в новостройке приобрели квартиру четверть опрошенных, а на вторичном рынке – треть. Жилой дом, предполагающий, как правило, жизнь на окраине или за пределами города, приобрели порядка 6% респондентов, участок под строительство дома – 4,7%. При этом тенденцией последних трех лет является рост интереса населения к строительству домов ИЖС, который был дополнительно «подогрет» пандемией коронавируса и изменением образа жизни и формата работы россиян.
По данным "Анализа рынка нефтепродуктов в России", подготовленного BusinesStat в 2023 г, экспорт служил важным каналом реализации российских нефтепродуктов: в 2018-2022 гг за рубеж отправлялось более половины произведенной в стране продукции. По расчетам BusinesStat, за пять лет экспорт нефтепродуктов из России снизился на 17,3%: со 152 до 126 млн т. Основное влияние оказало сокращение поставок в 2022 г – на 14,1% относительно предыдущего года (-20,6 млн т). С конца февраля 2022 г страны ЕС поэтапно вводили санкции, которые напрямую коснулись отечественной нефтеперерабатывающей отрасли: