The research contains the following data.
1. Production (January 2010 - last available month of 2019).
Product Types:
- Furniture for seating with a metal frame, rigid (not upholstered) special for offices, educational institutions, administrative buildings (2010-2016)
- Furniture for seating with a metal frame, soft (upholstered) special for offices, educational institutions, administrative buildings (2010-2016)
- Metal furniture for offices (except furniture for seating) (2010-2016)
- Wooden furniture for offices (except furniture for seating) (2010-2016)
- Other office wooden furniture (since 2017)
- Wooden writing tables for offices, administrative buildings (since 2017)
- Writing wooden tables for educational institutions (since 2017)
- Metal furniture for offices (since 2017)
2. Import / export (January 2011 - last available month of 2019).
Product Types:
- Furniture for seating type used in institutions
- Metal furniture of the type used in institutions
- Wooden furniture of the type used in institutions
3. Market size (January 2011 - last available month of 2019).
Product Types:
- Office wooden furniture
- Office metal furniture
4. Forecast 2019-2023 for the market as a whole.
В 2023 году средняя стоимость пересылки посылки в России составила 382,4 руб., что на 7,3% выше, чем годом ранее. В первой половине 2024 года цены продолжили рост, достигнув 413,5 руб. По сравнению с 2018 годом стоимость доставки увеличилась в 1,5 раза, отражая как инфляционные процессы, так и рост издержек на логистику.
По данным "Анализа рынка столов в России", подготовленного BusinesStat в 2025 г, за 2020-2024 гг их производство в стране выросло на 62%: с 4,9 до 7,9 млн шт. Выпуск увеличивался вслед за активно растущим спросом на внутреннем рынке.
По данным "Анализа рынка шоколада и какао-продуктов в России", подготовленного BusinesStat в 2025 г, за 2023-2024 гг их производство в стране увеличилось на 8% по отношению к 2022 г и в 2024 г составило 1,35 млн т. Рост выпуска был обусловлен оживлением спроса на продукцию на внутреннем рынке. Вследствие ограниченной доступности импорта российские потребители перешли на отечественные лакомства, в ответ на что производители расширяли мощности и ассортимент.