Map of demand on games and toys displays expenses per capita on purchased games and toys in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in 2011.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on games and toys in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on games and toys in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 8 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON GAMES AND TOYS (B2C MARKET) IN RUSSIA, 2011
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
По данным "Анализа рынка сумок и чемоданов в России", подготовленного BusinesStat в 2024 г, в 2023 г их продажи в стране выросли на 18% и достигли 278 млн шт. Рынок развивался под действием ряда важных факторов. Во-первых, по информации Росстата, в 2023 г страну покинули 450,5 тыс чел. Несмотря на то, что миграционный отток замедлился по сравнению с 2022 г на 32,6%, его значение оставалось высоким. На фоне этого спрос на рюкзаки, вместительные спортивные сумки и чемоданы сохранялся повышенным. Во-вторых, число поездок за рубеж с целью туризма увеличилось на 17,1% к уровню 2022 г – до 25,3 млн, что тоже поддерживало спрос на чемоданы и дорожные сумки, а также пляжные сумки и небольшие поясные и кросс-боди сумки, которые удобно носить в путешествиях. В-третьих, после начала СВО заметно вырос спрос на тактические и туристические рюкзаки.
Рынок телевидения в России, несмотря на вызовы, с которыми столкнулся в последние годы, демонстрирует признаки восстановления. Одним из ключевых факторов, влияющих на этот сегмент, является реклама, которая играет важную роль в финансировании контента и привлечении аудитории. Недавнее исследование показало, что рекламодатели постепенно возвращаются на телевидение, восстанавливая свои бюджеты и даже превышая показатели предыдущих лет.