Map of demand on processed cheeses displays expenses per capita on purchased processed cheeses in rubles, $, €/RUB and market volume in amount of rub/$ in 2012.
Maps of demand by ‘Express-Obzor’ consist of 18 main slides (2 slides per each of 9 regional groups):
Map of demand on processed cheeses in Russia
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Central FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Northwest FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Volga FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Southern FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in North Caucasus FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Urals FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Siberian FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
Map of demand on processed cheeses in Far East FD
Consumer expenses, $ per capita
Market Volume, $.
About the company
Company Express-Obzor since 2005 has been specializing in ready-made analytical market reports. Reports made my Express-Obzor’s specialists give an opportunity to receive basic information and a general idea of a market situation in a concise way. All assessments obtained in the course of a research are independent and impartial.
Over the past 8 years of activity the company:
MAPS OF DEMAND ON PROCESSED CHEESES (B2C MARKET) IN RUSSIA, 2012
1
Map of demand in Russia
2
Consumer expenses, $ per capita
3
Market Volume, $.
4
Map of demand in Central FD
5
Consumer expenses, $ per capita
6
Market Volume, $.
7
Map of demand in Northwest FD
8
Consumer expenses, $ per capita
9
Market Volume, $.
10
Map of demand in Volga FD
11
Consumer expenses, $ per capita
12
Market Volume, $.
13
Map of demand in Southern FD
14
Consumer expenses, $ per capita
15
Market Volume, $.
16
Map of demand in North Caucasus FD
17
Consumer expenses, $ per capita
18
Market Volume, $.
19
Map of demand in Urals FD
20
Consumer expenses, $ per capita
21
Market Volume, $.
22
Map of demand in Siberian FD
23
Consumer expenses, $ per capita
24
Market Volume, $.
25
Map of demand in Far East FD
26
Consumer expenses, $ per capita
27
Market Volume, $.
28
В течение последних лет российский рынок пищевых добавок и БАД развивался очень активно. За период с 2017-го по 2022 год показатель CAGR (показатель совокупного среднегодового темпа роста) был на уровне +29,49%. Ежегодные темпы роста достигали наиболее высоких значений в 2019-2020 годах, когда рынок рос примерно на 40% в год, а в последующем динамика стала замедляться: так, по оценкам, в 2022 году рынок вырос на 15,5% YoY, в 2023-м – на 16,1%.
В начале 2024 года компания «AnalyticResearchGroup» изучила представленность ритейлеров в сегменте спортивной одежды и обуви в регионах России. По состоянию на январь 2024 года в 50 крупных российских городах работало 6,8 тыс. точек, занимающихся торговлей в данном сегменте (в их число включались компании, размещенные в геоинформационной системе «2ГИС» в категории «Одежда и обувь для спорта», относящиеся к типу организаций «Розница»). При этом лидером по общему количеству точек в абсолютном выражении стали Москва, Санкт-Петербург и Новосибирск, а больше всего магазинов в расчете на одного жителя было в Сочи, Иркутске и Калининграде.