The research contains the following data.
1. Production (January 2010 - last available month of 2019).
Product Types:
- Furniture for seating with a metal frame, rigid (not upholstered) special for offices, educational institutions, administrative buildings (2010-2016)
- Furniture for seating with a metal frame, soft (upholstered) special for offices, educational institutions, administrative buildings (2010-2016)
- Metal furniture for offices (except furniture for seating) (2010-2016)
- Wooden furniture for offices (except furniture for seating) (2010-2016)
- Other office wooden furniture (since 2017)
- Wooden writing tables for offices, administrative buildings (since 2017)
- Writing wooden tables for educational institutions (since 2017)
- Metal furniture for offices (since 2017)
2. Import / export (January 2011 - last available month of 2019).
Product Types:
- Furniture for seating type used in institutions
- Metal furniture of the type used in institutions
- Wooden furniture of the type used in institutions
3. Market size (January 2011 - last available month of 2019).
Product Types:
- Office wooden furniture
- Office metal furniture
4. Forecast 2019-2023 for the market as a whole.
В двенадцатой волне исследования рынка систем дистанционного обслуживания для бизнеса в России, выпущенной в прошлом году, аналитики «ARG» разобрались, какие новинки в этой сфере были выпущены на отечественном рынке. Проанализировав 200+ сообщений об обновлениях систем и запуске нового функционала, анонсированных 20-ю российскими банками, авторы пришли к выводу, что среди видов дистанционного обслуживания больше всего новостей касалось систем мобильного банкинга. При этом почти половина новостей относится к развитию услуг и расширению функционала существующих сервисов, а по числу размещенных новостей лидировали Бланк Банк, ВТБ и УРАЛСИБ.
Вместе с общим ростом e-commerce в России продажи продолжают увеличиваться и в сегменте товаров для спорта. При этом несмотря на та, что в последние несколько лет на российском рынке растет роль маркетплейсов, отдельные интернет-магазины по-прежнему вносят значительный вклад в общий объем продаж.
По данным «Анализа рынка гостиничных услуг в России», подготовленного BusinesStat в 2024 г, в 2023 г объем этого рынка в стране вырос на 3% до 202 млн ночевок. Среди средств размещения гостиничного типа (гостиницы, мотели, хостелы) чаще всего для ночевки постояльцы выбирают гостиницы – 62% рынка.